Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Turbínová skříň turbodmychadla VNT s oddělenými pulsy ve výfukovém potrubí
Polášek, Jan ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem turbínové skříně turbodmychadla VNT pro přívod oddělených tlakových pulzů od výfukového potrubí. Následně práce obsahuje pevnostní kontrolu navržené turbínové skříně. Cílem práce je vytvoření komponentů pro přívod oddělených tlakových pulzů co nejblíže k turbíně. Dále také úprava stávající turbínové skříně a posouzení funkčnosti VNT mechanismu po této úpravě a pevnostní kontrole. Poslední z cílů této práce je vytvoření 2D a 3D technické dokumentace nově navrhnutých a upravovaných dílů.
Turbodmychadla vznětových motorů
Fňukal, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší zabývající se turbodmychadly vznětových motorů. Práce je rozdělena na čtyři hlavní části. První část pojednává o pozitivech přeplňování, historii a principu přeplňování. Druhá část popisuje jednotlivá konstrukční řešení. Třetí část je zaměřena na systémy regulace. Poslední část je věnována vývojovým trendům turbodmycha-del.
Porovnání deformací stanovených metodou konečných prvků a optickým měřícím zařízením
Zajíček, Vít ; Hlavoň, Pavel (oponent) ; Vlk, Miloš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním numerické simulace a optického měření deformací na turbínové skříni společnosti Honeywell. Numerický výpočet je proveden metodou konečných prvků a simuluje přechodové teplotní zatížení na měřeném tělese. Výsledkem je deformačně napjatostní stav tělesa způsobený teplotními gradienty. K verifikaci simulace je použita experimentální digitální korelační metoda VIC-3D. V práci jsou také uvedeny teoretické základy digitálních korelačních metod a tepelné analýzy.
Vývoj turbodmychadel spalovacích motorů
Franc, Vladimír ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší zaměřenou na vývoj technologie přeplňování vznětových a zážehových motorů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První část se zabývá obecným popisem konstrukce, základních principů a klíčových komponent turbodmychadel. Druhá část shrnuje stručný historický vývoj přeplňování pomocí turbodmychadel. Třetí část je věnována jednotlivým konstrukčním řešením a závěrečná část se zaměřuje na nové vývojové trendy.
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací prostupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, SCR katalyzátorům a softwaru pro 1D simulace. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro simulaci prostupu tepla skříní, pokud jsou vstupní veličiny proměnné v čase a simulaci výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výsledných hodnot a návrh dalšího postupu.
Návrh tepelného krytu turbínové strany turbodmychadla
Žaloudek, Vilém ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Bezpečnost strojních zařízení je vždy jednou z hlavních priorit při návrhu konstrukčního řešení. V náročných aplikacích přeplňovaných spalovacích motorů v lodní dopravě je bezpečnost posádky klíčová. V této práci je prezentován postup eliminace rizik požáru způsobený vysokou povrchovou teplotou turbodmychadla. Povrchová teplota je snižována pomocí bezpečnostního krytu, jeho vhodná koncepce byla navržena a validována pomocí vytvořeného výpočtového modelu. Výsledkem práce je návrh několika koncepcí, které dosahují snížení povrchové teploty.
Oprava turbínové skříně
Jelínek, Tomáš ; Novotný, Zdeněk (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá opravou parní protitlaké jednostňové turbíny. Práce je zadaná na konkrétní případ turbíny Spilling. Je zde zpracován revizní nález této turbíny s návrhem oprav nebo výměnou poškozených částí. Dále je provedena simulace kontaktního tlaku na dělící rovině skříně a jsou zde navrženy a simulovány konstrukční úpravy za účelem zvýšení těsnosti dělící roviny. Dále je proveden výpočet utahovacího momentu dělící roviny a je proveden kontrolní termodynamický a pevnostní výpočet labyrintových ucpávek.
Turbínová skříň turbodmychadla VNT s oddělenými pulsy ve výfukovém potrubí
Polášek, Jan ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem turbínové skříně turbodmychadla VNT pro přívod oddělených tlakových pulzů od výfukového potrubí. Následně práce obsahuje pevnostní kontrolu navržené turbínové skříně. Cílem práce je vytvoření komponentů pro přívod oddělených tlakových pulzů co nejblíže k turbíně. Dále také úprava stávající turbínové skříně a posouzení funkčnosti VNT mechanismu po této úpravě a pevnostní kontrole. Poslední z cílů této práce je vytvoření 2D a 3D technické dokumentace nově navrhnutých a upravovaných dílů.
Návrh bezpečnostního krytu turbínové strany turbodmychadla
Mach, Petr ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spjatou s ochrannými kryty turbodmychadel, následovanou konstrukčním návrhem bezpečnostního krytu turbínové skříně, jenž slouží jako ochranná bariéra při možné destrukci rotoru. Samotný návrh spočívá ve vytvoření krytu dle aktuálních poznatků z praxe a požadavků na vysokou bezpečnost při provozu turbodmychadla. V této práci jsou vytvořeny celkem 2 nové konstrukční varianty, z nichž první cílí na nižší pořizovací cenu a je vhodná do aplikací, kde není potřebné dodržovat nejvyšší stupeň ochrany. Druhá varianta pak cílí na dodržení nejpřísnějších podmínek a využívá zesílené stěny, což z ní činí variantu dražší. U obou konstrukčních návrhů je pro dlouhodobý bezproblémový provoz provedena analýza vibrací s následnou konstrukční úpravou. V poslední části je zhotoveno prověření ochranných krytů z hlediska vysokocyklické únavy materiálu. Výstupem této práce jsou tedy dva nové konstrukční návrhy bezpečnostních krytů, které vyhovují z hlediska vibrací způsobených spalovacím motorem.
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací přestupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, úpravě výfukových plynů a softwaru pro modelování přenosu tepla. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro 1D simulaci teploty výfukových plynů a přestupu tepla turbínovou skříní. Dále jsou kalibrovány hodnoty koeficientů pro přestup tepla a je provedena tranzientní simulace výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výstupů simulace, optimalizace výsledků a návrh postupu pro integraci modelu do systému virtuálního turbodmychadla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.